Afreizen

Den Haag, 7 mei 2017

Lieve Isa,

Vandaag gaat over de rest van de Griekenlandreis. We waren gebleven op de dag voor de doop van je neef. Het verhaal vervolgd zichet en dag later.

Zaterdagochtend konden we het rustig aan doen, omdat de doop pas aan het begin van de middag begon. We hebben lekker ontbeten, een klein wandelingetje gemaakt en ons daarna netjes aangekleed. We stapten in de auto en reden naar de kerk in Plaka. We waren er, natuurlijk, ruim op tijd. Terwijl we op je neef wachtten, liepen we een rondje en stelden we ons voor aan de Griekse kant van de familie. Iedereen was nogal onder de indruk van jou, met je lieve koppie en je mooie witte jurk. Er liepen een filmman en een fotograaf rond, die gelijk hun volgende model hadden gevonden. Ietsjes later kwamen Teije, Ioanna en Aris aan, en kon de doop beginnen.

Je neef Aris vond de gebeurtenis maar niks, maar jij vond het reuze interessant. Halverwege de ceremonie vond jij het tijd om je moeder erbij te betrekken, dus besloot je haar ook te dopen. Dit deed je door over haar heen te plassen. Je moeder is samen met jou de kerk uit gelopen om je te verschonen. Jullie hebben daarom de rest van de doop gemist.

Na de doop gingen we met z’n allen eten. Dit vond je top en een heel gezellig. Het duurde wel wat langer,  want na zo’n twee uur wilde je wel en dutje doen. Je moeder, jij en ik zijn toen een kleine wandeling gaan maken. Jij viel bijna direct in slaap in de stroller. Je moeder en ik hebben je toen teruggereden naar de lunch, die jij verder hebt uitgeslapen.

‘s Avonds hebben we weer niet zoveel gedaan, omdat we nog vol zaten van de lunch. We zijn alvast begonnen met inpakken, de volgende dag reden we weer terug naar Athene. Dat is dan ook bijna het enige wat we die dag hebben gedaan. We hebben de lunchpauze gehouden bij het kanaal van Corinthe, bij Isthmia. Dat was minder indrukwekkend dan dat we van tevoren hadden verwacht, maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we er zijn geweest.

Die avond hebben we in de buurt van het hotel een restaurantje gezocht. Er was een gezellig pleintje, zo’n 20 minuten wandelen verderop. We liepen tegen de zon in, en daar had jij al snel genoeg van. Mama, oma en ik hebben je allemaal een stukje getild. Dat vond jij veel gezelliger. We gingen bij een restaurantje zitten waar de crepes serveerden. Jij hebt lekker meegegeten. Terwijl we op ons eten wachtten, ben jij met je oma naar een speeltuin gegaan, die naast het restaurant was. Je hebt daar ook geschommeld (dat vind je nog steeds geweldig)! Na het eten, hebben we een andere route teruggenomen naar het hotel. Dit was een beetje een zigzagweggetje door een woonwijk. Dit was wat langer wandelen, maar dat vond niemand erg.

Terug in het hotel mocht jij nog even in bad. Je vond het wel leuk, maar maar voor heel even. Daarna hebben je moeder en ik je in je bedje gelegd. Dit vond je ook niks, dus je hebt uiteindelijk weer tussen je moeder en mij in gelegen. Omdat het twee eenpersoonsbedden waren, mocht jij kiezen bij wie je ging liggen. Ik had die nacht de eer. Jij hebt heerlijk geslapen. Je moeder heeft heerlijk geslapen. Ik heb geslapen.

En toen was het alweer de laatste dag in Griekenland. We hebben deze dag eigenlijk alleen maar gereisd. ‘s Ochtend moesten we op tijd naar het vliegveld. Aris en zijn ouders waren al eerder die dag teruggevlogen. Op het vliegveld verveelde jij je een beetje, maar je had al snel iets gevonden om op te klauteren: een bagagekarretje. Je was heel verontwaardigd toen ik je daar vanaf haalde, omdat we door de douane moesten. In het vliegveld ben jij nog een hele tijd wakker geweest, maar uiteindelijk werd de slaap je toch de baas. Je hebt bijna twee uur geslapen, en werd net op tijd wakker voor de daling. Je had helaas wel last van je oortjes.

Maar eind goed al goed! We waren weer in Nederland. We hebben onze koffers opgehaald, zijn in de trein gestapt, en naar huis gereisd. Tegen de tijd dat we thuis aankwamen, was het gelukkig nog niet eens zo heel laat! We hebben thuis onze koffers uitgepakt, wat te eten besteld, en naar bed gegaan. We waren kapot!