Reizen

Cala de Mijas, 19 januari 2017

Lieve Isa,

We zijn in Spanje! Om precies te zijn in Cala de Mijas, een dorpje tussen Malaga en Marbella in, in het zuiden van Spanje. We vieren met z’n drietjes een weekje vakantie.

Maandag zijn we van Den Haag naar je opa en oma in Waalre gereden. We bleven daar een nachtje slapen, omdat we dinsdag rond een uur of 12 moesten vliegen vanaf het vliegveld van Eindhoven. Dat hebben we de volgende dag dan ook gedaan. Mama en papa waren een beetje zenuwachtig, want dit was voor jou de eerste keer vliegen, op de dag dat je 10 maanden oud werd. We wisten niet of je vliegen net zo spannend zou vinden als dat je autorijden en reizen in de trein vindt, of juist heel spannend. We hadden ons geen zorgen hoeven maken. Je viel een kwartiertje voordat we met het vliegtuig vertrokken in slaap, en werd pas halverwege de vlucht wakker. Vervolgens besteedde je al je tijd met het charmeren van de stewardessen en de mensen om ons heen. Toen we in Malaga landden, kreeg je nog een compliment van een oudere heer die achter ons zat. Dat je je uitstekend had gedragen. Papa en mama trots!

Maar we waren er nog niet. We werden ook nog in een busje naar het hotel gebracht. Ook dat was geen probleem. We moesten eerst nog ongeveer een half uurtje wachten totdat de andere gasten waren gearriveerd, en daarna reden we in zo’n drie kwartier naar het hotel. Jij was ondertussen alweer in slaap gevallen. Buiten straalde het zonnetje.

In het hotel aangekomen, hoefden we nog maar een half uurtje te wachten totdat we konden avondeten. Daar heb jij van alles wat geprobeerd: wat spinazie, een beetje vlees en een beetje vis en vooral veel groente. Als toetje kreeg je wat yoghurt en wat fruit. Daarna gingen we maar slapen, het was een lange dag geweest. Slapen ging helaas niet zoals we hadden gepland. Je had het volgens mama en mij een beetje koud, en wat last van je buikje. Je mocht daarom weer tussen ons in slapen. Toen was alles goed.

Woensdag hadden we een chill-dagje. Jij werd een beetje chagrijnig, de hele dag in een hotelkamer zitten is niks voor jou. We hebben daarom ‘s middags heel rustig het dorpje een beetje verkend. Helaas regende het, en was het ook een beetje koud. Gelukkig was het niet zo koud als in Nederland, maar we hadden toch beter weer verwacht dan 6 graden en regen.

Donderdag zijn we eropuit gegaan naar een stadje een kwartiertje verderop: Fuengirola. We zijn in Fuengirola eerst naar de dierentuin gegaan. (De eerste keer dat je naar een dierentuin bent geweest!) Het eerste half uurtje sliep je, waardoor je de flamingo’s en de gorilla’s niet hebt gezien. Toen je wakker werd, heb je de tijgers gelukkig wel nog gezien. Alles was interessant, zolang het maar bewoog. Buiten regende het nog rustig door, waardoor we bijna de hele dierentuin voor onszelf hadden. Na de dierentuin zijn we nog over de boulevard van Fuengirola gelopen, en hebben we wat maillots voor je gekocht in een winkeltje daar. Ondertussen regende het gelukkig niet meer. Rond twee uur ‘s middags hebben we de bus weer terug gepakt naar het hotel. We hebben nog even boodschappen gedaan, en vervolgens zijn we terug gegaan naar de hotelkamer. Daar besloot jij dat het tijd was voor een dutje. De rest van de dag hebben we weinig gedaan. Toen het tijd werd om te eten, lag jij nog in diepe slaap. We hebben besloten je verder wakker te maken, toen je dat uit jezelf al een beetje deed. Grote fout natuurlijk. Gelukkig kon je uiteindelijk weer lachen, en het eten was ook een groot feest. (Vooral op de vloer.) ‘s Avonds heb je nog even met mij gespeeld, en mocht je met mama in bad. Maar toen het tijd werd om te gaan slapen, had je daar toch nog geen zin in. We verwachten dat je op een gegeven moment in slaap valt.

Morgen gaan we een strandwandeling maken. We hopen dat het weer wat mooier weer is.